Tanio czy zdrowo ?

Zrównoważona dieta oznacza spożywanie różnorodnych pokarmów w odpowiednich proporcjach oraz spożywanie odpowiedniej ilości jedzenia i napojów, aby osiągnąć i utrzymać zdrową wagę ciała. Ludzie są często fatalistycznie nastawieni do otyłości i nie potrafią dostrzec, jak można by poprawić sytuację. Aby z tym walczyć, musimy wyraźnie zaznaczyć, że trend jest odwracalny i przedstawić konkretne rozwiązania oraz sposoby ich osiągnięcia. Rozwiązania te muszą być współmierne do skali problemu.

Awokado a zdrowieZła dieta bierze się z biedy?

Ludzie widzą, że ubóstwo i otyłość mogą być ze sobą powiązane, ale czasami mają trudności z wyjaśnieniem, dlaczego tak się dzieje. A kiedy nie potrafimy czegoś wyjaśnić, wracamy do historii, które wydają nam się znajome – w tym przypadku, że niektórzy ludzie dokonują złych wyborów, być może dlatego, że nie są wystarczająco wykształceni , by wiedzieć lepiej.

Otyłość nie jest spowodowana brakiem samodyscypliny, ale złożoną siecią czynników, w tym genetyki, reakcji na stres w dzieciństwie i (co ważne) brakiem zdrowej żywności. Co gorsza, interwencje nakłaniające do zmiany zachowań przenoszą winę na osoby żyjące z otyłością, utrwalając fałszywe stereotypy, że są one leniwe lub mają słabą wolę. To nie tylko ma niszczycielski wpływ na zdrowie psychiczne, ale może faktycznie prowadzić ludzi do spożywania większej ilości kalorii i czuć się mniej kontrolować ich jedzenie. Duża część tego, co jemy, powinna pochodzić z każdej grupy żywności, aby osiągnąć zdrową, zbilansowaną dietę.

Świeże owoce i warzywa

Owoce i warzywa są ważnym źródłem witamin i minerałów i powinny stanowić nieco ponad jedną trzecią żywności, którą spożywamy każdego dnia.

Pokarmy skrobiowePapryka na słodko

Pokarmy skrobiowe powinny stanowić nieco ponad jedną trzecią wszystkich spożywanych przez nas posiłków. Są one doskonałym źródłem błonnika i witamin.

Fasola, nasiona roślin strączkowych, ryby, jaja, mięso i inne białka

Wszystkie te pokarmy są dobrym źródłem białka, które jest niezbędne dla organizmu do wzrostu i naprawy. Są one również dobrym źródłem wielu witamin i minerałów.

Mleko i nabiał

Mleko i produkty mleczne, takie jak ser i jogurt, są dobrym źródłem białka. Zawierają również wapń, który pomaga utrzymać zdrowe kości.

Cukier

Spożywamy zbyt dużo cukru Zbyt dużo cukru może powodować odkładanie się szkodliwego tłuszczu. Tłuszcz ten może powodować poważne choroby w przyszłości, takie jak:

  • Przyrost wagi
  • Cukrzyca typu 2
  • Choroby serca
  • Niektóre nowotwory
  • Próchnica zębów

Zbyt duża ilość cukru może powodować próchnicę zębów.

Próchnicy zębów można uniknąć, a Ty możesz pomóc w utrzymaniu zdrowych zębów, praktykując właściwą higienę jamy ustnej i ograniczając spożycie cukru.

Ukryte cukry

Wiele pakowanych produktów spożywczych i napojów zawiera zaskakująco duże ilości wolnych cukrów. Wolne cukry to wszelkie cukry dodane do żywności lub napojów, lub występujące naturalnie w miodzie, syropach i niesłodzonych sokach owocowych.

Ogranicz:

  • Cukrowe napoje gazowane
  • Cukrowe płatki śniadaniowe
  • Herbatniki
  • Napoje alkoholowe
  • Ciastka
  • Miód
  • Syropy
  • Nektary z soków owocowych